Thursday, July 19, 2012

Minum Air Gula

Hari sebagaimana hari yang telah ditetapkan,terkedek-kedek ibu yang mengandung 5 bulan ni berjalan kaki ke Klinik..Al-maklumlah kampung ni jalan raya pn xtiada,jd tak kan la sy nak naik kereta Alphard saya tu kan..kereta Alphard tu campak jer dalam sungai..Aigoo..

Macam yang diarahkan oleh nurse la,malam hari sebelumnya kena jaga makan,and puasa start pukul 10am..pagi just mkn kuih seketul,tengah hari minum air masak jer..petang pukul 5 makan nasi dengan kuantiti yang sangat sedikit..mlm makan biskut atawar sekeping..sepanjang hari tu minum air jer sampai nak buncit..hehe!sebagaimana yang telah disarankan oleh Dr.Fakhry suami Husna,and Nana..and Budin..lala..and Tehah yang sudi berkongsi rasa..

Sampai lebih kurang pukul 8am kt klinik,then trus ambik darah untuk check kandungan gula dalam darah..Alhmdulillah..3.8..normal..minum air gula satu mug yg sangat best tu...sampai tahap nak muntah..no!!! xnk dah minum lagi..lepas minum bby dlm perut makin aktif berkarate...cian bby..

Sepanjang 2 jam duk kt klinik sementara nak tunggu result.....tidur jer kat kerusi nurse tu nak berjalan balik semula ke sekolah memang x larat..kesan minum air gula tu kepala berdenyut-denyut...pusing..pening...

>>>>>>>2 Jam pun berlalu pergi..

Ambik darah lagi..resultnya...oH no!!!..11.9 tingginya...nurse tu mula ragu..dia kata xlogik la...dia pun guna mesin test yang kedua..resulnya 5.3..aiks?? kenapa lain...dia kata tak pernah dia dapat result yang berbeza gini ,biasanya sama jer dua-dua mesin..dia belek-belek dia punya mesin..rupanya menda alah yang tempat titik darah tu dah expired..jadi ..

yang mana satu expired???!!!..

Alhmdulillah..yang expirednya yang tinggi bacaannya tu..jadi kandungan gula dalam darah saya 5.3...normal..dan selamat..dari BSP...syukur Ya Allah,tidak sia-sia menggantung harapanku padaMu dalam setiap Tahajjud ku...


1 comment:

Followers