Monday, June 25, 2012

Alahai! Alahan..

Hari ini nak buat kesimpulan dia 4 bulan pertama kehamilan..

1 - 4 Minggu: tiada rasa apa-apa pun...mengandung pn xperasan...cuma kekadang agak kepenatan as usual..

5 - 8 Minggu : Nikmat makan yang ditarik... makanan berkuah memang xleh nk telan..lauk2 kering macam sambal ikan bilis,ikan masin boleh la..then plus kicap sikit bagi selera...

9 - 12 Minggu : Kerap ke tandas jer..perut yang sentiasa berangin..selera makan kembali pulih..Alhmdulillah..tapi gatal mata xhengat...menggaru+tenyeh mata =sampai merah menyala semangat waja..Ada orang ingat ustazah ni menangis ,padahal sedang merana dengan kegatalan di sekitar  mata..

13 -16 Minggu : Gatal mata dah hilang..kini gatal kepala macam ada kutu yang sedang berpesta di atas kepala..padahal x pun...tangan ni asyik kat kepala jer...kl boleh nk botak jer....ingat plak zaman sekolah dulu hobi sy cari kutu kat kepala orang.,..uish! bestnya dapat dgr bunyi telur kutu tu meletop..tp rambut sediri jaga bukan main..time musim kutu sedang bermaharaja lela kt dorm tu..sanggup tidur pakai tudung/scarf takut sgt rambut repunzel kena jangkitan... hehe..tp gaya menggaru skrg ni mengalahkn orang ada kutu....
Mungkin ni jugak dipengaruhi oleh perubahan hormon dalam badan...

Pastu kepala asyik pening macam nak pitam jer...jd lebih banyak la berehat..bila time cuti mujur ada pulak suami tercinta yang rajin memicit kepala..rajin lipat kain...rajin ambik itu dan ini...rasa kurang la sikit beban ..bestnya kalu tiap2 hari dapat menghabiskan hari-hari indah dengan dia.. I WISH!!!!... entah bila la agaknya kan... doakan jer la...


Walaupun macam perit tapi semua itu adalah nikmat yang hanya dapat dirasai oleh seorang ibu... :) Alhmdulillah...diberi nikmat yang berharga ini...


No comments:

Post a Comment

Followers